1. in zona de acţiune a indicatorului Oprirea interzisa2. in locurile unde este interzisa depasirea
3. pe sectoarele de drum unde intalnim indicatoarele Drum ingustat, Prioritate fata de circulatia din sens invers sau Prioritate pentru circulatia din sens invers
4. in intersectii, precum si in zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar in lipsa acestora la o distanta mai mica de 25 metrii de colţul intersecţiei
5. pe trecerile de pietoni ori la mai putin de 25 de metrii inainte si dupa acestea
6. in curbe si in locurile unde vizibilitatea este scazuta sub 50 de metri
7. in statiile mijloacelor de transport in comun, precum si la 25 de metrii inainte sau dupa acestea
8. la o distanta mai mica de 50 de metrii inainte sau dupa calea ferata
9. pe poduri, pasaje, sub pasaje sau viaducte
10. in dreptul altei masini daca stanjenim circulaţia a două vehicule venind simultan din sensuri diferite
11. in locurile in care este interzisă depaşirea
12. in locurile in care se impiedică vizibilitatea asupra unui indicator
13. pe pistele rezervate pietonilor, biciclistilor sau benzile rezervate unor anumite categorii de masini
14. pe trotuar, dacă nu asiguram cel puţin 1 metru pentru circulaţia pietonilor
15. pe partea carosabila a autostrazilor, a drumurilor national europene sau a drumurilor expres.
16 comentarii:
sunt 18 situatii in care oprirea este interzisa voi ati reptat o sitatie de 2 ori.
oprirea este interzisa in urmatorele situatii:in intersectii si la mai putin de 25 de m innte si dupa,precum si in zona de preselectie
2.pe trecere de pietoni si la 25 de m inainte si dupa
3.poduri subpoduri pasaje denivelate tuneluri
4.la mai putin de 50 de m de cale ferata
5.in toate locurile in care vizibiliate este impiedicata la mai putin de 50 de m(ceata,ploi torentiale,ninsori,fum,etc)
6.la mai putin de 25 de m de statiile mijloacelor de transport in comun(autobuz,tv,trolebus)(inainte si dupa)
7.la mai putin de 50 de metri de varful de rampa/panta
8.in curbe periculoae sau lipsite de vizibilitate sub 50 de m
9.sens giratoriu
10.in dreptul altui autovehicol daca se impiedica circulatia a 2 autov. venind din sens contrar
11.unde se impiedica vizibilitatea indicatoarelor sau semnalelor luminoase(singurul loc unde n are voie sa opreasca nici politia)
12.in toate situatiile unde este interzisa depasirea(in total 13 sit.)
13.la intalnire indicatoarelor :oprirea interzisa(inceputul,confirmarea sau sf zonei care MARCHEAZA),prioritate pentru si fata ,drum ingustat
14.la marcajul care interzice oprirea(a nu se confunda cu cel de la stationare)(marcaj bus)
15.pe piste pt pietoni/biciclisti/sau pe benzi rezervate unor anumite cat. de autovehicole
16.pe trotuar daca n ramane cel putin liber un m
17.pe drumurile Ex,E,precum s autostrazi(atentie:ai voie sa opresti pe drumuri nationale)
atentie:ai voie sa opresti in toate locurile unde oprirea este interzisa pt imbarcarea sau debarccarea pasagerilor,cu conditia sa nu stanjenesti ceilalti participanti la trafic(lucrul nestiut de 99,9% dintrre politisti).
-daca stii in cate locuri este inerzisa oprirea mai ai numai 5 locuri in care ai voie sa opresti dar n ai voie sa stationezi(1.rampa/panta)2.drum maiingust de 6 m 3.unde impiedici accesul spre proprietati private 4.laa indiccatoaarele care interzic stationare 6. la marcajul care interzice stationarea(a nu se confunda cu cel de la oprire-BUS)
oprirea este interzisa in urmatorele situatii:in intersectii si la mai putin de 25 de m innte si dupa,precum si in zona de preselectie
2.pe trecere de pietoni si la 25 de m inainte si dupa
3.poduri subpoduri pasaje denivelate tuneluri
4.la mai putin de 50 de m de cale ferata
5.in toate locurile in care vizibiliate este impiedicata la mai putin de 50 de m(ceata,ploi torentiale,ninsori,fum,etc)
6.la mai putin de 25 de m de statiile mijloacelor de transport in comun(autobuz,tv,trolebus)(inainte si dupa)
7.la mai putin de 50 de metri de varful de rampa/panta
8.in curbe periculoae sau lipsite de vizibilitate sub 50 de m
9.sens giratoriu
10.in dreptul altui autovehicol daca se impiedica circulatia a 2 autov. venind din sens contrar
11.unde se impiedica vizibilitatea indicatoarelor sau semnalelor luminoase(singurul loc unde n are voie sa opreasca nici politia)
12.in toate situatiile unde este interzisa depasirea(in total 13 sit.)
13.la intalnire indicatoarelor :oprirea interzisa(inceputul,confirmarea sau sf zonei care MARCHEAZA),prioritate pentru si fata ,drum ingustat
14.la marcajul care interzice oprirea(a nu se confunda cu cel de la stationare)(marcaj bus)
15.pe piste pt pietoni/biciclisti/sau pe benzi rezervate unor anumite cat. de autovehicole
16.pe trotuar daca n ramane cel putin liber un m
17.pe drumurile Ex,E,precum s autostrazi(atentie:ai voie sa opresti pe drumuri nationale)
atentie:ai voie sa opresti in toate locurile unde oprirea este interzisa pt imbarcarea sau debarccarea pasagerilor,cu conditia sa nu stanjenesti ceilalti participanti la trafic(lucrul nestiut de 99,9% dintrre politisti).
-daca stii in cate locuri este inerzisa oprirea mai ai numai 5 locuri in care ai voie sa opresti dar n ai voie sa stationezi(1.rampa/panta)2.drum maiingust de 6 m 3.unde impiedici accesul spre proprietati private 4.laa indiccatoaarele care interzic stationare 6. la marcajul care interzice stationarea(a nu se confunda cu cel de la oprire-BUS)
oprirea este de 2 feluri:voluntara s involuntara .voluntara(cu voia mea)ex:vad p trecerede pietoni o pers cunoscuta. involuntara: am oprit p trecerea de pietoni fara voie (toti din fata au oprit asa ca am oprit s eu)diferenta intre oprire s stationare consta in durata de imobilizare (5 min)la oprire trebuie sa opresti motoru ,scoti cheia din contact..tragi franna de mana,(ajutor) ,bagi intr-o treapta inferioara,sau mansalier,inchizi usile .la stationare in plus p timp de noapte aprinzi lampile de stationare (ceea ce nu este obligtoriu la parcare)
Cum adica oprirea e interzisa in locurile unde e interzisa depasirea? Adica unde este indicatorul "depasirea interzisa" sau in TOATE cazurile unde depasirea e intrezisa??:-((
oprirea interzisa pe trotuar daca nu asiguram cel putin 1m pietonilor...este adevarat uneori si eu ma supar cand ocolesc masinile de pe trotuar..dar si pe acei pietoni care au trotuarul liber dar merg pe carosabil..problema in tara asta este ca inainte de a aplica legea ar fi trebuit sa se creeze conditii ca aceasta sa nu fie incalcata iar apoi legea sa ii sanctioneze pe acei care o incalca...dar de fapt traim in Romania nu?
Cum adica oprirea e interzisa in locurile unde e interzisa depasirea? Adica unde este indicatorul "depasirea interzisa" sau in TOATE cazurile unde depasirea e intrezisa??:-((
in toate cazurile, pentru ca daca cineva opreste acolo il frteaza pe cel care trabie sa treaca sa incalce regulile si sa execute o depasire interzisa.
daca sunt atat de destepti cei care scriu legislatia kand faci chestionare auto de ce intr-unu cere doua raspunsurii iar in altele nu ,chear daca sunt 2 care interzic executarea unei manevre
daca masinile nu pot fi parcate pe trotuar pietonii de ce merg pe pertea carosabila . este corect nu trebuie sa fii atat de incult sa stii sa mergi pe strada
Art. 142 - din regulamentul de apliare a oug 195/2002
Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
a) in zona de actiune a indicatorului "Oprirea interzisa";
b) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la o distanta mai mica de 50 m inainte si dupa acestea;
c) pe poduri, pe si sub pasaje denivelate, precum si pe viaducte;
d) in curbe si in alte locuri cu vizibilitate redusa sub 50 m;
e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai putin de 25 m inainte si inainte de acestea;
f) in intersectii, inclusiv cele cu circulatie in sens giratoriu, precum si in zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar in lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;
g) in statiile mijloacelor de transport public de persoane, precum si la mai putin de 25 m inainte si dupa acestea;
h) in dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stanjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si in dreptul marcajului continuu, in cazul in care conducatorii celorlalte vehicule care circula in acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;
i) in locul in care se impiedica vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificatia "Drum ingustat", "Prioritate pentru circulatia din sens invers" sau "Prioritate fata de circulatia din sens invers";
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai putin de 50 m de acestea, daca circulatia vehiculelor pe sine ar putea fi stanjenita sau impiedicata;
m) pe partea carosabila a autostrazilor, a drumurilor expres si a celor nationale europene (E);
n) pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor;
o) pe pistele pentru biciclete;
p) in locurile unde este interzisa depasirea.
Art. 143
Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:
a) in toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
b) in zona de actiune a indicatorului cu semnificatia "Stationarea interzisa" si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
c) pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6 m;
d) in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
e) in pante si in rampe;
f) in locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Stationare alternanta", in alta zi sau perioada decat cea permisa, sau indicatorul cu semnificatia "Zona de stationare cu durata limitata" peste durata stabilita.
lamuriti ?
Da în toate locurile unde depășirea este interzisă este exclusă oprirea pt k ii obigi pe ceilalți participanți în trafic să depășească de acea este interzis să opresti
Totul incepe de la art 142 adica oprirea interzisa :
15 cazuri de la oprire +11 cazuri de la depasire = 26 cazuri in care oprirea este interzisa
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
1) în zona de acţiune a indicatorului Oprirea interzisă;
2) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mică de 50 m înainte şi după acestea;
3) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
4) în curbe şi în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m;
5) pe trecerile pentru pietoni ori la mai puţin de 25 m înainte şi înainte de acestea;
6) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mică de 25 m de colţul intersecţiei;
7) în staţiile mijloacelor de transport public de persoane, precum şi la mai puţin de 25 m înainte şi după acestea;
8) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabilă, dacă prin aceasta se stânjeneşte circulaţia a două vehicule venind din sensuri opuse, precum şi în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule care circulă în acelaşi sens ar fi obligaţi, din această cauză, să treacă peste acest marcaj;
9) în locul în care se împiedică vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;
10) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificaţiile Drum îngustat, Prioritate pentru circulaţia din sens invers sau Prioritate faţă de circulaţia din sens invers;
11) pe pistele obligatorii pentru pietoni şi/sau biciclişti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;
12) pe platforma căii ferate industriale sau de tramvai ori la mai puţin de 50 m de acestea, dacă circulaţia vehiculelor pe şine ar putea fi stânjenită sau împiedicată;
13)pe partea carosabila a autostrazilor ,a drumurilor expres si a celor nationale europene(E);
14)pe trotuar ,daca nu se asigura spatiul de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor;
15. in locuri unde este interzisa depasirea .
16) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
17) în apropierea vârfurilor de rampă, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
18) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
19) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
20) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare şi marcaje;
21) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la mai puţin de 50 m înainte de acestea;
22) în dreptul staţiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar staţia nu este prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
23) în zona de acţiune a indicatorului Depăşirea interzisă;
24) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spaţiul de interzicere;
25) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducătorul acestuia este obligat să efectueze manevre de evitare a coliziunii;
26)pe sectorul de drum unde s-a format o coloană de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.
Pietonii merg pe carosabil pentru ca trotuarul e ocupat cu masini. E suficient sa fie o singura masina care blocheaza trotuarul intre 2 intersectii ca pietonii sa mearga pe carosabil.
Dl/D-na anonim, care enumera cele 17 cazuri de intrezicere a opririi, punctul 7 "la mai putin de 50m de varful de rampa" e asimilat deja depasirii si automat opririi...deci nu mai trebuia enumerat...punctul 9 "sens giratoriu" e inclus in pct 1, cel cu intersectiile (sensul giratoriu se considera intersectie)... pct 5+8 cu vizibilitatea sub 50m si curbele periculoase, in legislatie e inclus la 1 sg punct...deja din 17, minus 3, au ramas 14, fata de persoana care a enumerat initial 15 puncte din Legislatia rutiera, ati omis pct 7- cel cu mijloacele de transport in comun, deci prima enumerare de 15 pct a persoanei care a scris primul comentariu este cea corecta pt oprirea interzisa.
dar ce spuneti de banda de accelerare - decelerare ?
putem opri sau stationa?
merci
@gabriel: Evident că nu.
Trimiteți un comentariu